6 Kasım 2020 Cuma

C++ ile OpenCV CUDA metodlarının kullanımı

Python kullanarak OpenCV ile Görüntü işleme üzerine yayınladığım udemy kurslarına ek olarak, C++ ile OpenCV+CUDA destekli metodları nasıl kullanabileceğimize dair bir başka video serisi daha hazırladım.

https://www.udemy.com/user/671f806a-52d6-4ce9-970b-84cd7fa4e2c9/


Kursta neler anlattığımdan özet olarak bahsedecek olursam;

  • İlk bölümde Ubuntu işletim sistemi üzerinde OpenCV'yi nasıl derleyeceğimizi ve CUDA kurulumları anlattım.
  • Ardından bir klasördeki görüntü dosyalarını nasıl okuruz, renk uzayı dönüşümleri, CUDA desteğiyle GPU üzerinde filtreleme işlemlerinden ve bize kazandırdığı performanstan bahsettim


  • Bir başka bölümde Arka plan çıkarma yöntemlerinden ve GPU implementasyonlarından bahsettim.  Ekstra olarak mini bir tracking(takip) kodu yazdık



  • OpenCV Machine Learning modülünden bahsettiğimiz bölümde, nesne tanıma örneği için örnek bir veri seti hazırladık, modeli eğittik ve nesne tanıma işlemini gerçekleştirdik. (CUDA desteği ile)

  • Ve son bölümde optical flow yöntemlerinden bahsettim. CUDA destekli klasik yöntemler ile derin öğrenme yöntemini örnek bir video üzerinde kıyaslayıp performans karşılaştırması yapmış olduk. Videosunu bir önceki postta görebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder