20 Şubat 2024 Salı

İsveç oturum izni alma ve tasinma surecleri

İsveç`te postdoc icin kabul aldiktan sonra tabi ki ilk is olarak oturum izni konusu gundeme geldi. Ben Universitede calisacagim icin basvuru icin universiteden aldigim kontrati kullandim, baska herhangi bir maas bordrosu, banka hesabi vs gibi seylere ihtiyac olmadi. 

Basvuru icin konsolosluga gitmeye gerek yok, online olarak yapabiliyorsunuz. Migrationsverket uzerinden size uygun olan secenegi secip oturum iznine basvuru yapiyorsunuz. Burada dikkat edilecek husus, basvuru yaparken esiniz cocugunuz vs her kimle birlikte gidecekseniz onlar adina da bilgileri girip, aile adina tek bir basvuru yapiyorsunuz (Her bir bireyin takip numarasi ayri oluyor). Sizden evlilik cuzdani ve cocuklar icin dogum belgesi yuklemenizi istiyor. Uluslararasi dogum belgesini (Formul A) nufus mudurlugunden ucretsiz temin edebilirsiniz. Ardindan basvurunuzu size mail olarak gelen takip numaralari uzerinden (zaten sisteme de kayit oldunuz) takip ediyorsunuz. Sitede size tahmini bir sure gosteriyor, benim icin 3 ay sure ongordu Fakat 1 ay icerisinde konsolosluga cagrildim.

Konsolosluga basvurabilirsiniz mailini aldiktan sonra, basvuru asamasinda sectiginiz konsolosluga gidip (randevuya gerek yok) pasaportlarinizi ibraz ediyorsunuz. Basvuru sahibi herkesin, bebekler de dahil, orada bulunmasi gerekiyor. Ardindan yine bir bekleme surecinden sonra nihai karar veriliyor. Ben daha eve ulasmadan kabul e-postasini aldim :) Kabul aldiktan sonra oturum kartini almak icin tekrar konsolosluktan randevu alip fotograf ve parmak izi verilmesi gerekiyor. Benim yesil pasaportum oldugundan (Isvec`e giris icin vizeye ihtiyacim yok) oturum karti basvurusunu  Isvec`te yaptim. Isvec`te gocmenlik burosundan randevu aldiktan sonra (randevu onemli ve bos saat olmayabiliyor), gidisimin ertesi gunu oturum izni kartina basvurumu yaptim. Sadece pasaport yeterli, fotograf cekip parmak izi aliyorlar. Ve 1 hafta sonra oturum kartim bana ulasti.

Yukarida bahsettigim tum bu surecleri ilerletirken, bir taraftan da ev aramaya baslamaniz gerekiyor. Bunun icin blocket sitesine goz atabilirsiniz. Bizdeki sahibinden benzeri bir site. Burada bir diger populer ev kiralama firmasi olan victoriahem ilanlarini da gorebilirsiniz. Internetteki yazilara bakarsaniz genelde ev bulmanin zorluklarindan bahsedildigini goreceksiniz. Isin bu kismi tamamen kismet diyebiliriz. Genel olarak esyali ev bulmanin biraz daha zor oldugunu soyleyebilirim, ayrica evlerin bize gore kucuk oldugunu da. Ama esyasiz evlerde bile beyaz esyalarin standart olarak bulunmasi cok iyi. Buraya kadar okuduysaniz, umarim isinize yarar bilgiler edinmissinizdir. Son olarak asagiya Stockholm ve Linkoping` e ilk indigim anda karsilastigim havaya dair fotograflar ekliyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder